Reklama zewnętrzna outdoor – rodzaje reklamy zewnętrznej
Dotarcie z komunikatem marketingowym do klientów przybiera coraz to nowsze i skuteczniejsze formy. Rozwój technologii otworzył wiele ciekawych opcji dla eksperckich firm, które specjalizują się w projektowaniu intrygujących nośników. Dzięki przemyślanej strategii outdoorowej, przedsiębiorstwo ma szansę na wyróżnienie się z morza konkurencji i precyzyjne podsuwanie informacji o ofercie. Dziś zajmiemy się analizą kampanii zewnętrznych, czyli metod angażujących uwagę odbiorcy poza miejscem jego zamieszkania. Fizyczne nośniki przeżywają spore ożywienie i stają się fundamentem całościowego planu marketingowego u większości podmiotów gospodarczych. Jakie rodzaje reklamy OOH możemy wyróżnić?
Czym są nośniki reklamy zewnętrznej we współczesnym marketingu?
Wprowadziliśmy w ostatnim zdaniu ważny skrót, który warto teraz wyjaśnić. OOH (Out of Home) dotyczy nośników zewnętrznych ulokowanych poza domem potencjalnego klienta. W przeciwieństwie do reklamy internetowej, techniki outdoorowe oddziałują miejscowo w długim terminie. Unikają przy tym osaczania odbiorcy nachalnym przekazem, który często ma odwrotny skutek do zamierzonego.
Pod tym obszernym pojęciem kryje się zatem ogromna liczba rodzajów urządzeń do marketingu OOH. Rozległa przestrzeń z jednej strony stwarza ciekawe możliwości zaistnienia na rynku, z drugiej natomiast – stawia wyzwania natury technicznej i organizacyjnej. Poszczególne formy reklamy są odpowiedzią na zróżnicowane potrzeby przedsiębiorców. Bez względu na to, czy inwestujesz w nośniki wielkoformatowe, banery w ciągach komunikacyjnych dla pieszych czy niewielkie grafiki w środkach transportu publicznego – zawsze miej na uwadze, że wybrana reklama będzie Twoją wizytówką.
Wysiłek czasowy i finansowy szybko się zwraca. Nowoczesne nośniki reklamy w oryginalnych formach i rodzajach nadają komunikacji zewnętrznej niebywałej skuteczności. Czytaj dalej, a poznasz asortyment rekomendowanych wersji reklamy, która spełni najbardziej wymagające oczekiwania.
Formy reklamy zewnętrznej w dużym rozmiarze
Przejście ulicami w każdym mieście lub miejscowości wiąże się z ekspozycją na setki wielkogabarytowych nośników reklamy. Efektowne billboardy pokrywają elewacje budynków wielorodzinnych, dumnie powiewają na fasadach siedziby firm czy stoją bezpośrednio przy arterii komunikacyjnej na specjalnych stelażach. Im więcej osób spogląda na OOH w cyklu dobowym, tym szybszy zwrot z inwestycji i lepsza rozpoznawalność marki.
Opisane tu sposoby promocji zdradzają pierwszą kategorię nośników zewnętrznych, czyli banery wielkoformatowe. Oczywiście duże gabaryty nie zawsze oznaczają monumentalny wydruk o kilkunastometrowej szerokości. Jako rodzaje reklamy zewnętrznej w formacie XXL można uznać także tzw. citylighty na witrynach sklepowych, billboardy umieszczone w dedykowanych do tego celu ramach i plakaty mocowane na przystosowanych do tego celu konstrukcjach.
Cechą wspólną wymienionych tu narzędzi pozostaje wysoka ekspozycja na odbiorców. Odradzamy jednak opieranie się wyłącznie na tradycyjnych banerach wielkoformatowych. W dużych aglomeracjach miejskich mogą one zginąć w tłumie podobnych rozwiązań. Aby się wyróżnić, trzeba wyjść poza schematy i skorzystać z nowoczesnych nośników, które opiszemy w dalszej części tego poradnika.
Nowoczesne formy reklamy outdoorowej
Jeśli chcesz ograniczyć koszty i zapewnić sobie maksymalną skuteczność, rozważ zlecenie projektu i realizacji jednej z poniższych form reklamy zewnętrznej:
- podświetlane litery trójwymiarowe,
- kasetony z dibondu,
- szyldy reklamowe LED,
- tablice,
- stojaki i standy,
- oklejanie samochodów firmowych,
- oznakowanie budynków.
Wszystkie formy reklamy zewnętrznej skupiają się na czytelnym komunikacie i personalizowanej stylistyce. Podświetlenie ledowe stanowi idealny kompromis między wytrzymałością, efektywnością i korzystną ceną. Wzrok człowieka naturalnie skupia się na punktach świetlnych w bezpośrednim otoczeniu. Dlatego montaż nowoczesnego kasetonu lub liter 3D gwarantuje profesjonalny wygląd komunikatu i wieloletnie użytkowanie w zmiennych warunkach atmosferycznych.
Skuteczność podświetlanej formy reklamy – czy warto w nią inwestować?
Nowoczesne formy reklamy podświetlanej potrafią zdziałać cuda. Standardowe banery znikają z oczu przechodniów po zmroku i muszą czekać na swoją kolej aż do godzin porannych. Tymczasem wymienione powyżej nośniki lśnią pełnym blaskiem w dzień i w nocy. Interesująca grafika wywołuje wrażenie profesjonalizmu firmy.
Pomyśl o tym w ten sposób: skoro potrafiłeś zadbać o własny wizerunek, najprawdopodobniej przykładasz duże znaczenie do rozwoju swojej oferty i doskonalenia produktów lub usług. Klienci automatycznie oceniają Twoje biznesowe kompetencje na podstawie rodzaju reklamy pierwszego kontaktu. Nie zmarnuj tych pierwszych sekund relacji z odbiorcami. Zapoznaj się z asortymentem Studioartline i korzystaj z wiedzy i doświadczenia ekspertów, którzy zrealizują dla Ciebie efektowne nośniki reklamy zewnętrznej na zamówienie.