Skuteczna reklama produktu krok po kroku

Droga do biznesowego sukcesu bywa kręta, wymaga podejmowania wielu ważnych decyzji i wdrażania działań, które mają doprowadzić Cię do celu. Jednym z nich jest reklama produktu. Pozwala ona na zwiększenie rozpoznawalności marki, przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów oraz poprawę wyników sprzedaży. W tym artykule omówimy krok po kroku, jak reklamować produkty, wykorzystując do tego sprawdzone rozwiązania – np. zewnętrzne materiały promocyjne. Wyjaśnimy również, dlaczego w ogóle warto to robić.

Krok 1: Doprecyzuj cel reklamy

Pierwszym krokiem jest określenie celów. Musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć za pomocą reklamy. Zwiększyć sprzedaż? Poprawić rozpoznawalność marki? Wypromować nowy produkt? Możliwości jest mnóstwo.

W tym artykule skupiamy się na tym, jak promować produkty, dlatego też kolejne akapity będą dotyczyły kreacji, ukierunkowanych na zwiększenie popularności danego asortymentu. Określenie celów reklamowych pozwala na lepsze dopasowanie jej treści do odbiorców oraz ułatwia decydowanie o tym, jakie działania należy podjąć, aby osiągnąć zamierzone efekty.

Krok 2: Określ grupę docelową

Następnym krokiem jest scharakteryzowanie grupy docelowej. Musisz wiedzieć, kto jest Twoim potencjalnym klientem i jakie są jego potrzeby. Dzięki temu reklama produktu może być dopasowana do odbiorcy, co zwiększa skuteczność kampanii.

Gdy masz zamiar korzystać z zewnętrznych materiałów promocyjnych, takich jak: banery reklamowe, szyldy, stojaki sklepowe itp., ważne będzie również określenie, gdzie dana grupa docelowa spędza czas i jakie kanały komunikacyjne preferuje. Nawet najlepiej przygotowana, dopracowana oraz atrakcyjna kreacja nie spełni swojego zadania, jeśli nie znajdzie się w odpowiednim miejscu.

Skuteczna reklama produktu może przybierać różne formy. Choć popularne są dziś przede wszystkim kreacje cyfrowe, wykorzystywane na stronach internetowych i w mediach społecznościowych, tradycyjne materiały wciąż mogą przynosić znakomite efekty. Pamiętaj także, że nic nie stoi na przeszkodzie, by łączyć ze sobą poszczególne formy, tworząc kampanie obecne w wielu kanałach dotarcia do opisanej wcześniej grupy docelowej.

Jeśli zastanawiasz się, jak reklamować produkty codziennego użytku, sprzedawane w sklepach stacjonarnych, zdecyduj się na tradycyjną formę promocji. W takim przypadku korzystne będzie np. umieszczenie reklamy na banerze lub plakacie w pobliżu placówki handlowej. Producent reklam – Studio ARTLINE – ma w swojej ofercie wiele rozwiązań, ułatwiających przygotowanie materiału promującego produkt, w tym m.in.: stojaki i standy reklamowe, szyldy, folie okienne, litery 3D, kasetony podświetlane oraz tablice reklamowe. Z łatwością wybierzesz efektywną formę reklamy.

Krok 4: Zaprojektuj skuteczną reklamę produktu

Dobrze wykonany materiał promocyjny jest kluczowy w przypadku reklamowania różnego rodzaju towarów. Odpowiednio zaprojektowany przekaz zwiększy szansę, że produkt zostanie zapamiętany przez klienta. Pamiętaj, by zwrócić nie tylko uwagę na samą grafikę, ale także treść kreacji. Dobra reklama produktu powinna być:

  • przyjemna dla oka, estetycznie wykonana i pasująca do wizerunku firmy,
  • łatwo zrozumiała, bez zbędnych szczegółów, które mogą wprowadzić zamieszanie w przekazie,
  • oryginalna i wyróżniająca się na tle innych reklam,
  • dopasowana do preferencji i potrzeb grupy docelowej,
  • przyciągająca uwagę oraz zachęcająca do podjęcia określonego działania.

Krok 5: Umieść reklamę w strategicznym miejscu

Ten krok nie powinien sprawić Ci większych problemów, jeśli grupa docelowa oraz cel reklamy zostały wcześniej sprecyzowane. Jeśli zastanawiasz się, jak promować produkty stacjonarnie, wybieraj miejsca, w których reklama będzie widoczna dla jak największej liczby zainteresowanych osób. Przykładami dobrych lokalizacji są:

  • przystanki autobusowe,
  • centra handlowe i pasaże,
  • popularne sklepy i markety,
  • szyldy i banery przy ruchliwych drogach,
  • stojaki reklamowe na promenadach,
  • ciągi komunikacyjne w prywatnych obiektach.

Dobrym pomysłem może być również skuteczna reklama produktu na samochodach lub busach. Przygotowuje się ją przy pomocy specjalnej folii aplikowanej na pojazd. Nie uszkadza ona karoserii, a jednocześnie świetnie znosi oddziaływanie czynników atmosferycznych.

Krok 6: Monitoruj efekty reklamy produktu

Ostatnim krokiem jest sprawdzanie jak działa wybrana forma, lokalizacja i rodzaj materiału promocyjnego. Trzeba jednak zaznaczyć, że reklamy stacjonarnie nie są tak łatwe w monitorowaniu, jak te wykorzystywane w sieci. W ich przypadku najważniejszym wskaźnikiem będzie po prostu wzrost zainteresowania produktem.

Możesz również próbować śledzić liczbę osób, które zwróciły uwagę na kreację i przeczytały jej treść. Jeśli prowadzisz kampanię na szeroką skalę, dobrym pomysłem będzie badanie poziomu świadomości marki, dzięki któremu sprawdzisz, ile osób kojarzy markę z reklamowanym produktem.

Dlaczego warto promować produkty przy pomocy reklamy zewnętrznej?

Reklama zewnętrzna to jeden z najstarszych i jednocześnie najskuteczniejszych sposobów docierania do nowych klientów. Wiesz już jak promować produkty przy pomocy takiej kreacji. Jeśli jednak ciągle zastanawiasz się, czy warto to robić – mamy kilka argumentów, które powinny Cię przekonać:

  • duży zasięg – reklama zewnętrzna może docierać do szerokiej grupy ludzi, którzy przemieszczają się w wybranych lokalizacjach,
  • łatwe zapamiętywanie – dzięki ciekawej grafice i atrakcyjnej treści, potencjalny klient będzie miał większe szanse na zapamiętanie oferty, a następnie odszukanie jej w sklepie,
  • większa wiarygodność – wizualna reklama produktu w stacjonarnym punkcie jest uważana za bardziej wiarygodną, niż kreacje promowane w internecie oraz sprawia wrażenie, że produkt ma większą wartość,
  • szybszy efekt – dobrze zaprojektowana ekspozycja w miejscu sprzedaży produktu może przynieść szybki efekt w postaci zwiększonego zainteresowania ofertą.

Jak reklamować produkty – podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasz krótki poradnik ułatwi Ci docieranie do nowych klientów. Skuteczna reklama produktu to niezwykle istotny element prowadzenia każdego biznesu. Dzięki niej Twoja firma będzie się rozwijać oraz zyska możliwości inwestowania w kampanie promocyjne lepszej jakości i na większą skalę. Stworzysz w ten sposób samonapędzający się mechanizm, przynoszący satysfakcjonujące zyski.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *